17 December 2011

Pengaruh kartun pd anak2...

Maaf
Abg adam sekrg suka sebut maaf (ok la tu kn?). Ada hri tu, adam tolak adik dia & adik dia apa lg, nangis la. Lps adik dh habis nangis, abg adam ckp : Maaf


Klu lps mandi & balut tuala kt adam, x smpai 10saat dia akn tanggal tuala. Alif pun dh ikut abg adam buat mcm tu. Memang byk benda alif ikut abg. Perkataan2 yg abg dia slalu sebut, alif sebut jgk. Berbalik crita td, bila mama bising2 ckp awat abg buang tuala, pakai balik. Malu tau tak. Abg adam jwb : Maaf


Mama ada tgk crita Diego tv9 ngan abg adam hari tu. Diego dok sebut 'maaf'. Patut pun dia dok sebut tu hehe







































Aku
Adooi ni mama x berkenan. Dia ikut crita apa tau? Crita upin ipin. Kan upin ipin ckp aku ngan kwn2 dia. Abg adam pun dh sebut perkataan tu. Hari tu dia terkejut ngn mama hehe. Adam ckp : Terkejut aku. Geramm ja dgr..




























Saya
Ni mama sukaa hehe. Alif pun slalu sebut. Abg adam slalu sebut : Bagi bola saya/ Adik saya/ Ni saya punya. Alif pun pandai sebut : Ni keta saye/ Bagi saye/dll





























Di Mana
Abg adam : Mama nampak adik?
Mama : Tu, adik
Abg adam : Adik di mana? Tettt. Ya. Itu adik. Betui
Mama : saborr je lah

Abg adam tiru crita Dora the Explorer :p















Bila jumaat - ahad, abg adam suka la. Sbb dia dok dpn tv dr 2.30pm smpai kul 4pm (TV9). Mula2 tgk Wonderpet (alif pun dh bleh nyanyi lagu dia). Pastu smbung Diego. Pastu crita Dora lak :)

Sekian hehe. Ni budak tecit yg ckp x berenti :)

No comments:

Post a Comment